המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

7 באוג׳ 2014

תערוכת העולם הפורטוגזי Exposição do Mundo Português 1940

בין 23 ליוני ועד 2 לדצמבר 1940 הוצגה בליסבון תערוכת העולם הפורטוגזי. התערוכה הגראנדיוזית הוקמה למען קידום הרעיון אודות גדולתה של ליסבון. ההזדמנות, או הסיבה למסיבה הייתה התאריך ההסטוריה של כינון פורטוגל בשנת 1140 וגם השבת העצמאות הפורטוגזית בשנת 1640 מידי ספרד. המטרה הייתה להציב אלטרנטיבה ולהתחרות ביריד העולמי של 1939 שהתרחש בניו יורק.   

בתערוכת העולם הפורטוגזי נוכחו והציגו גורמים מהמושבות הפורטוגליות. ברזיל הייתה המדינה העצמאית היחידה שהשתתפה בתערוכה.

בתערוכת העולם הפורטוגזי ביקרו למעלה מ 3 מליון מבקרים.

מטרתה האמיתית של התערוכה הגראנדיוזית היה אקט של תעמולה חסרת מעצורים של המשטר החלש של אותם ימים בפורטוגל שהתיימר להיות מדינה חדשה.

לרגל התערוכה כל הצד המערבי של ליסבון הועבר תהליך של שיפוץ ושדרוג. גם היסודות של שדה התעופה הבינלאומי של ליסבון נטועים בתערוכה של שנת 1940. פורטוגל הצהירה על נטרליות במלחמת העולם השניה, ובמובנים רבים קיום התערוכה סייע למעמדה הניטראלי של פורטוגל רבות.

אתר התערוכה עצמו השתרע בין הגדה הצפונית של נהר הטז'ו ומנזר ז'ורונימוש Jeronimos Monastery. היכן שכיום נמצא מרכז התרבות של בלם והגנים שלפני מנזר ז'רונימוש.  המרינה של ליסבון נבנתה במיוחד עבור היריד כמו גם הפסל המונומונטלי של מגלי הארצות Padrão dos Descobrimentos monument  


תערוכת העולם הפורטוגזי Exposição do Mundo Português 1940
תערוכת העולם הפורטוגזי Exposição do Mundo Português 1940
 

טיולים ברובע בלם (בלן)