המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

28 ביולי 2014

3 ימים בליסבון

הצעת טיול: 3 ימים בליסבון

הקטע- למצוא יעד תיירותי נידח, כלומר "מתחת לרדאר" עובד למחצה בעניין של ליסבון. מחד התיירים עדיין לא שטפו והציפו את ליסבון. מאידך ליסבון עדיין לא ממש על מפת התיירות העולמית. על כן זהו זמן נהדר לגלות את ליסבון. ראשית ליסבון עדיין זולה. מעבר לכך ליסבון יפה. יש בה יופי הסטורי ועושר היסטורי כמו גם אומנות מודרנית, בוטיקים יוקרתיים ומטבח ובישול יוקרה.

המסלול שמוצע כאן הוא בהשראת המגזין elle ומציע כמובן בילוי וקניות ברמת השיק הליסבונאי כמתבקש

יום 1
מיד עם הנחיתה בליסבון קופצת לעיניו של התייר השלווה. להבדיל מערי הבירה ההקטיות הצפיות בליסבון הכל רגוע. אנשים אינם דוהרים בחופזה ברחובות. הרחובות עצמם מעלים ניחוח וניל ומאפים שעולים מהמאפיות הרבות שבעיר. קלוריות בבקשה לספור בבית.

ראשית מעשה יש לסעוד ארוחת בוקר. ארוחת בוקר מופלאה במאפיה הקטנה ורבת השיק Tartine שברובע שיאדו. Rua Serpa Pinto, 15 - Chiado
המלצה: לחם מתוק (ברור שנאפה זה לא מכבר), חמאה וריבה. וודא שאתה מבקש קפה אמריקנו. פן תקבל קפה כמנהג בני המקום שהוא אספרסו קצר, חזק וסמיך.

מחוזק בארוחת בוקר מתובלת באווירה קסומה יעפיל התייר לגבעה הגבוהה ביותר מבן שבע גבעות ליסבון São Jorge שם ניצב מבצר עתיק בעל שם זהה. ישקיף התייר אל ליסבון ההסטורית המשתפלת והולכת עד נהר הטז'ו, ויתור באמצעות אחד מהקרונות הצהובים המתפתלים וסובבים בין הרחובות והסמטאות הצרות שעל הגבעה.

הדרך חזרה תוביל דרך הסמטאות הצרות והקסומות של רובע  אלפמה, הרובע העתיק של ליסבון, שנמצא בין טירת ה São Jorge לבין נהר הטז'ו. האזור כולו סמטאות שלוות, מרוצפות אבנים ובניינים צפופים מכוסים אריחי קרמיקה מעוטרת. ההרגשה היא של חזרה במנהרת הזמן. בימי שלישי ושבת מתקיים שוק פשפשים ב Feira da Ladra  בשוק דוכנים המציגים עתיקות ועבודות יד לרוב. אפשר להגיע גם עם טראם 28 כמובן.

בערב ביקור במועדון פאדו Clube de Fado, האזנה לשירת פאדו, שהיא מוסיקת הנשמה של פורטוגל, ונשנוש של מעדנים מקומיים. אופיינים. לדוגמא סלט תמנון וbacalhau com natas שזה דג בקלה שנאפה ויובש בתנור עם בצל, שמנת ותפוחי אדמה. אי אפשר בלי כוס (הכוונה לכוסות) יין פורטוגזי אדום משובח  ממחוז Douro אשר בצפון פורטוגל.

יום 2
בלם Belém הוא אזור רווי מונומנטים. כאן, בחלק המערבי של ליסבון, נמצאים כמה מהמראות ההיסטוריים והמשמעותיים ביותר של ליסבון.  מהלך 10 דקות נסיעה בטראם מספר 15 (חינם למחזיקי כרטיס ליסבון) או רכבת מתחנת Cais do Sodré ואתם בנקודת היציאה של מגלי העולמות הפורטוגזים. ואסקו דה גמה לן בלילה האחרון שלפני היציאה למסעו להודו, במנזר Jerónimos העתיק, בניין גותי רב קסם מהמאה ה 16 המכוסה אלמנטים פיסוליים בעלי מוטיבים ימיים.
עוד באזור נמצא מוזיאון המרכבות, מגדל בלם, ומוזיאון בררדו Coleção Berardo המציג, בן היתר, עבודות של דאלי, אנדי וורהול, פיקאסו, ג'קסון פולוק וג'ף קונץ.

וכמובן המוזיאון שמטעם תאוות האכילה, אבן דרך היסטורית בחייו של כל תייר בליסבון: Pastéis de Belém המאפיה שמוכרת את הטארט המפורסם של ליסבון פאסטיס דה בלם מאז המאה התשע עשרה. אפשר לאתר את המקום בקלות לפי התור הארוך שמחוץ לחנות.

קפיצה קטנה עם הטראם תביא את התייר לחוף הים של קאשקאיש. חוף ים נפלא, מומלץ. אפשר גם לבקר בעיירה עצמה ולפקוד את ארמון המשפחה המלכותית. בעיירה מבחר עשיר של מסעדות אוכל ים. נסו את הדיונון (קלמארי) שמוגש עם ירקות ותפוחי אדמה אצל  Luzmar. ואפשר גם לטעום את הסרדינים בגריל, הקלאסיקה הפורטוגזית שמוגשת בכל אחד מדוכני המזון והמסעדות שלאורך המפרץ.

יום 3
חצי יום טיול לסינטרה Sintra . בדרך חזרה  בבקשו לרדת בתחנת Rossio בעיר התחתית של ליסבון, וצאו לבדוק מה קורה בחנויות. כאמור, קניות בליסבון הן כיף והן זולות!!!. בקרו בבוטיקים המעוצבים של המעצבת הפורטוגזית הנודעת Fátima Lopes וכן אצל Anna Salazar אשר בשיאדו. בקרו גם בחנויות הקונספט שב Bairro Alto האיני, סצנת העיצוב והאומנות של ליסבון.

לארוחת ערב נסו את סֵיין מאנֵייראש 100 Maneiras . מסעדה מומלצת. ולאחר מכן פקדו את סצנת חיי הלילה של Bairro Alto, ברים קטנים, מקומות מפגש, מדרכות שוקקות עד השעות הקטנות של הלילה.