המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

13 באוג׳ 2014

מה חייבים לאכול בליסבון

המאכלים שתייר המבקר בליסבון, חייב, אבל פשוט חייב לאכול. המנות שמוגשות בבתי הקפה, במסעדות ובמועדוני הפאדו. מעוגות קרם וקפה בבוקר דרך עוף פירי פירי PIRI-PIRI CHICKEN ועד למרק ירוק Caldo Verde שמוגש במועדוני הפאדו. שלא חלילה תתפס כמי שביקר בליסבון ופספס...

להלן מבחר מנות הדגל של ליסבון


 פאסטיס דה בלם Pasteis de Belem

בליסבון אוכלים Pasteis de nata. זהו טארט או מאפה אישי מתוק שדומה לפאי, כאשר החלק העליון פתוח (לא מכוסה בבצק) וממולא בחביצה או רפרפת או איך-שלא-קוראים-לזה שמנתי מתוק וטעים.

אין ספק- המקום לאכול פאסטיס דה נאטה הוא במאפיה הקרויה Antiga Confeitaria de Belem שהיא בהחלט מהאטרקציות המרכזיות לתייר בליסבון. המאפיה, שהיא כולה מעשה עיצוב בחרסינה או קרמיקה (עוד אטרקציה של ליסבון) ונמצאת ברובע בלם במערבה של העיר. הספציאליטה של המקום נקרא פאסטיס דה בלם Pasteis de Belem, המתכון סודי והוא בן למעלה מ 200 שנה.

את הפאסטיס דה בלם, בזוק באבקת סוכר וקינמון נוהגים להזמין (אחרי המתנה בתור) ולקחת לדרך או לאכול חמים וטרי, רצוי ומומלץ עם ספל קפה באחד מהחדרים הפנימיים של המאפיה.

בליסבון חייבים לאכול Pasteis de Belem פאסטיס דה בלם
בליסבון חייבים לאכול Pasteis de Belem פאסטיס דה בלם
עוף פירי פירי frango piri piri

הרעיון הוא עוף צלוי במרינדה הקרויה פירי פירי שזה רוטב מורכב (גם) מצ'ילי. אל תאמרו עוד עוף! בעוף פירי פירי נחשב למעדן ליסבונאי מחייב. ויש לאכול אותו גם במסעדה שעושה אותו טוב ביותר: Bonjardim המוכרת גם כ Rei dos Frangos כלומר מלך העופות.
זוהי מסעדה עממית שמציעה אוכל מקומי אבל נחשבת גם כיעד תיירותי בליסבון כיוון שרבים טוענים שהם מכינים את מאכלי העוף הטעימים בעולם.

עוף פירי פירי
עוף פירי פירי (מקור התמונה)

מתכון להכנת עוף פירי פירי נוסח ליסבון

 Caldo Verde המרק הירוק
המרק הירוק הוא מנה שמוגשת (גם) במועדוני הפאדו, מקום שירת הגעגועים, הדאבה והקינה. זוהי מנה עממית ונפוצה במסעדות ליסבון, אשר מקורה במחוזות הצפוניים של פורטוגל. זהו ציר מרק עשוי תבלינים, כרוב, בצלים, פרוסות דקות של תפוח אדמה ופרוסות נקניק chourico

איך מכינים מרק ירוק פורטוגלי- מתכון

Caldo Verde המרק הירוק
Caldo Verde המרק הירוק
Queijo da Serra גבינת צאן 
פורטוגל היא ארץ עשירה (גם) בגבינות. בפורטוגל מבחר עשיר ומגוון של מיני גבינות קשות ורכות. אין ספק שהגבינה המשובחת ביותר היא גבינת צאן, עשירה ודשנה, גבינה שצבעה צהוב queijo da serra. המרכיב הסודי הוא תיבול הגבינה בפרחי דרדר.  ככל שהגבינה וותיקה יותר כך היא מתקשה יותר. מצבה האולטימטיבי הוא כאשר בוצעים חריץ גבינה והיא נוזלת, ממש ניגרת מן הסכין.במקור הגבינה מיוצרת בצפון פורטוגל ב  Serra da Estrela, אך מוגשת ונפוצה במסעדות ליסבון.

המקום המומלץ לטעימות של גבינה ה Queijo da Serra בליסבון הוא  במעדניה Manteigaria Silva

כתובת: Rua D. Antão de Almada, 1 C/D (Figueira Square)
הגעה: Metro: Rossio
שעות פתיחה: שני עד שבת 09:00- 19:00

גבינה פורטוגלית Queijo Serra da Estrela
גבינה פורטוגלית Queijo Serra da Estrela
תבשיל חזיר עם צדפות Carne de Porco Alentejana

זאת מנה משובחת שמשלבת בתוכה את הטעמים של ליסבון: הקרבה של ליסבון אל האוקיאנוס והיותה של פורטוגל ארץ אירופאית וחקלאית. מקורה בדרום פורטוגל, ממחוז Alentejo. המנה Carne de Porco Alentejana, חזיר מבושל עם צדפות שעברו בישול איטי, מוגשת עסיסית ומזמינה עם תפוחי אדמה צלויים. בליווי כוס יין אדום (ועדיף כמובן יין Alentejo )זוהי ארוחה משובחת.

את מנת החזיר בצדפות מומלץ לטעום ב  Joao do Grao שהיא מסעדה מקומית המגישה אוכל מסורתי

תבשיל חזיר עם צדפות Carne de Porco Alentejana
תבשיל חזיר עם צדפות Carne de Porco Alentejana
 בקלה- המאכל הלאומי של פורטוגל

המנה הלאומית של פורטוגל הבקלה, bacalhau בקלה מומלחת, מככבת בשמי הקולינריה הפורטוגלית עוד מהימים שפורטוגל היתה מעצמת דיג גלובלית. זהו מטעם עשוי דג שיש האומרים שיש 365 דרכים להכינו (הם עם הבקלה ואנחנו עם החצילים). בכל מקרה, אין מצב שתבקרו בליסבון ולא יזדמן לכם לאכול בקלה בפורמט כזה או אחר. הבקלה מוגשת בליסבון בכל המסעדות והמנה הנפוצה ביותר היא ה bacalhau a bras  בקלה מטוגנת, אורז, ביצה מקושקשת ובצל מעוטרת בזיתים שחורים. והמסעדה הטובה ביותר והמומלצת ביותר בליסבון לחוות בקלה היא ה Casa do Bacalhau 

 בקלה- המאכל הלאומי של פורטוגל
bacalhau a bras