המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

3 באוג׳ 2014

פסל מגלי הארצות, אנדרטת התגליות, בלם

פסל מגלי הארצות או אנדרטת התגליות (פורטוגזית Padrão dos Descobrimentos) נמצאת ברובע בלם שבליסבון,  בסמוך לשפך נהר הטז'ו לאוקיאנוס, בקרבת מקום לאזור שממנו הפליגו אוניותיהם של מגלי הארצות. האנדרטה, שנבנתה בשנת 1940 לכבודם ולזכרם של מגלי הארצות הפורטוגלים במאות ה-15 וה-16. היה זה עידן התגליות, תור הזהב של האימפריה הפורטוגזית, תקופה  גילוי וכיבוש ארצות וחבלי עולם חדשים.

האנדרטה עוצבה ע"י האדריכל קוטינלי טלמו והפסל לאופולדו דה אלמיידה הפורטוגלים, לכבוד תערוכת העולם הפורטוגזי (Exposição do Mundo - Português - תערוכה שהוקדשה למושבות פורטוגל בעולם) שהתקיימה בבלן בין ה-23 ביוני ל-2 בדצמבר 1940.‏ הייתה זאת תקופת שלטונו של הרודן סלזר והאנדרטה המונומנטלית , בהתאם,  מייצגת אידאליזציה רומנטית של ההיסטוריה הפורטוגלית. זהו מבנה יצוק בטון שכולל מגדל בגובה 52 מטר בו משולב מעין חרטום של ספינה. לאורך החרטום ומצדי האנדרטה מוצבים פסלים של גדולי הפורטוגזים של התקופה- מגלי ארצות, מדענים, אנשי רוח ומנהיגים, ובראשם אנריקה הספן. עוד מוצגים ואסקו דה גאמה, פרדיננד מגלן, דיוגו קאו, בארתולומיאו דיאש, לואיש דה קמואש, פדרו נונס,
ז'ואאו גונסלווש זארקו, פרנאו מנדש פינטו, פרנסיסקו חאווייר, מרטים אפונסו דה סוזה,  אפונסו החמישי מלך פורטוגל, פרו דה קוויליאן, נונו גונסאלווס.

בתוך האנדרטה עצמה מצוי חלל קטן ובו תצוגה של ההיסטוריה של ליסבון. החלק העליון של המבנה פתוח לציבור ויש מעלית שניתן לעלות בה אל נקודת תצפית יפה על האזור.

על המדרכה בסמוך לאנדרטה הוקם פסיפס ענק בסגנון ריצוף פורטוגזי (calçada) של מפת העולם ודרכי הניווט החדשים שגילו הפורטוגלים במרכזה של שושנת רוחות ענקית.

פסל מגלי הארצות, אנדרטת התגליות, בלם
פסל מגלי הארצות, אנדרטת התגליות, בלם

פסיפס למרגלות פסל מגלי הארצות, אנדרטת התגליות, בלם
פסיפס למרגלות פסל מגלי הארצות, אנדרטת התגליות, בלם

טיולים ברובע בלם (בלן)