המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

21 ביולי 2014

רובע אלפאמה

השכונה העתיקה ביותר בעיר היא אלפמה, שבקרבת נהר הטז'ו, אלפמה, שרעידות האדמה לא פגעו בה כבאזורים אחרים מציעה לתייר שילוב מרתק של עתיק ומודרני. ואכן, רובע אלפמה שבליסבון הוא מקום קסום. השכונה משקפת את אורח החיים הפורטוגזי המסורתי. אלפמה היא הרובע או השכונה העתיקה ביותר של ליסבון, ובתוך כך אלפמה היא מקום רווי היסטוריה ומסורת.

 אלפמה הפרושה על צלע הר היא שכונה צנועה ולה סמטאות צרות, רחובות תלולים, כנסיות ומבנים מתפוררים ששופצו, כמו גם מבנים עתיקים ששרדו את רעידת האדמה של 1755. אלפמה הוא ללא ספק הרובע הציורי ביותר של ליסבון.

אלפמה היא גם אחד מאזורי הבילוי הידועים ביותר ליסבון. ניתן להנות כאן ממופעי פאדו, בטברנות ובמסעדות המקומיות, לאכול אוכל מסורתי מקומי וליהנות מהמופע קטנים.
בבתים העתיקים וההסטורים ששופצו ברוח הימים האלו יש חנויות, ברים ומקומות בילוי אופנתיים וטרנדיים.

מומלץ מאד לטייל באלפמה כדי לספוג את ניחוח הישן המשולב בחדש. העתיק והמודרני כפי שמתגלה לעיניי התייר הלוקח את זמנו ומסתובב לו בניחותא בין הסמטאות המשופעות
והתלולולות של אלפמה.

ראשית, כמובן, היא ההגעה באטרקציה מספר 1 של אלפמה: טראם 28. מסלולה של החשמלית מס 28 לוקח את הנוסעים דרך האטרקציות המרכזיות של אלפמה. מומלץ לקחת Lisbon Hop-On Hop-Off Tour by Tram (יום טיול באמצעות הטראם המסורתי של ליסבון בסגנון "עלה ורד כרצונך") 


 באלפמה מצויות כמה האטרקציות המפורסמות ביותר של ליסבון כמו Castelo de Sao Jorge המפואר, קתדרלת Se של ליסבון וכנסיית Santa Engracia

 נוף פנורמי נפלא של אלפמה Alfama נשקף ממצפה הנוף  של Portas do Sol ו Santa Luzia, גגות הרובע משתפלים והולכים עד לנהר הטז'ו.

 המבצר Castelo de Sao Jorge שנמצא על הגבעה המזרחית של ליסבון, הוקם כמצודה בימי המורים ולימים  הוסב למשכן מלכותי של מלכי פורטוגל.

בסמטאות ליסבון- אלפמה



אלפמה היא לא רק מקום. אלפמה היא state of mind. אלפמה היא הלך רוח. ובעיקר, אלפמה היא מצב רוח. כדי להבין במה דברים אמורים, קבלו את שירה של זמרת הפאדו הגדולה והידועה מכולן עמליה רודריגז (בפורטוגזית: Amália Rodrigues, קרי: "עמליה רוּדְרִיגֶשׁ) שרה "אלפמה"


ליסבון, אלפמה- הזמנת מלונות