המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

2 ביולי 2014

האם ליסבון היא היעד התיירותי הבא?

היא מערבית, אבל זולה מרוב אחיותיה האירופיות. העבר שלה מפואר, ההווה צבעוני ורב תרבותי, ויש בה גם בונוס: מזג אוויר מרענן ורוח ים. זוהי ליסבון שעדיין לא הכרתם.

ליסבון התפתחה רבות מאז ביקרנו בבירת פורטוגל בשלהי המאה הקודמת. בתחנת הרכבת התחתית מוצבים מתקנים למכירת כרטיסים המזכירים את אלה שנמצאים בתפוח הגדול: רוכשים כרטיס פלסטיק בחצי אירו וטוענים אותו שוב ושוב בהתאם לצורך. בתחנת רסטורדורס במרכז העיר עמדו התיירים מן המזרח התיכון והתלבטו מול המכונה. בחור מזוקן, דובר אנגלית רהוטה, התנדב לסייע. המכונה נענתה במהירות והכרטיסים נופקו. "תודה", אמרו התיירים. "תוכלו לסייע לסטודנט?", השיב המזוקן ותוגמל באירו אחד - יותר ממחיר נסיעה אחת. זה המחיר הנמוך ביותר שנקרה בדרכנו במערב אירופה.

ליסבון היא עיר שעלות התיור בה נמוכה ביותר בהשוואה לאחיותיה האירופיות, ויש בה אטרקציות שימלאו בקלות בילוי עירוני של סוף שבוע ארוך. הוסיפו לכך את העובדה שבמרחק מחצית השעה של נסיעת רכבת תגיעו לאתרי בילוי ונופש לחוף האוקיינוס האטלנטי והנה לכם חופשה לשבוע.

נדמה שרק המרחק מנתב"ג מונע בינתיים ממארגני התיירות בישראל להחליט על ליסבון כעל יעד תיירותי פופולרי. שדה התעופה הקומפקטי של העיר אינו מרוחק מאזור בתי המלון ומחיר נסיעה משם במונית מגיע לכל היותר ל-15 אירו (!). ואיפה תמצאו חדר במלון ארבעה-חמישה כוכבים ב-90 אירו לזוג בעיצומה של חופשת הקיץ? וכשמדובר בקיץ, לליסבון יש יתרון לעומת תל אביב. היא מצויה אמנם בקו רוחב דומה, אבל נהנית ממיקומה על שפת האוקיינוס האטלנטי המפיח לעברה רוח מערבית נעימה. גם עזמי, ידידנו ממזרח ירושלים, שהשתתף עמנו בכינוס שנערך בחסות האו"ם וממשלת פורטוגל, הביע פליאה על היעדר הלחות. ביום כתיבת הדברים, במחצית אוגוסט, כשכל גיחה החוצה מן המזגן הציפה אותנו בגלי זיעה, נרשמה בקצהו האחר של הים התיכון לחות של 32 אחוז בלבד וטמפרטורה של 30 מעלות.

למאמר המלא:תיירות, NRG ליסבון

תיירות ליסבון